W dniu 8 września 2012 roku weszła w życie nowelizacja ustawy o działach administracji rządowej, która przekazuje ministrowi administracji i cyfryzacji kompetencje w zakresie przeciwdziałania skutkom klęsk żywiołowych.

Nowelizacja poszerza zakres działania ministra właściwego do spraw administracji publicznej o kompetencje związane m.in. z zapobieganiem i usuwaniem skutków klęsk żywiołowych oraz innych podobnych zdarzeń zagrażających bezpieczeństwu powszechnemu.

Do nowych zadań resortu administracji i cyfryzacji należy również m.in. udzielanie pozwoleń na przeprowadzanie zbiórek publicznych oraz wydanie rozporządzenia w sprawie ich przeprowadzania.

Zobacz: Resort cyfryzacji chce odzyskać unijne wsparcie na e-administrację

Zmiany uprawniają resort także do wykonywania zadań związanych z nadzorem nad krajowym systemem ratowniczo-gaśniczym, powiadamianiem ratunkowym oraz wydawaniem rozporządzeń w tym zakresie.

Ponadto minister administracji i cyfryzacji został upoważniony do wydawania aktu wykonawczego w sprawie centralnego repozytorium, które zawiera informacje publiczne o szczególnym znaczeniu dla innowacyjności i społeczeństwa informacyjnego, przeznaczone do ponownego wykorzystania.

Ponadto zgodnie ze zmianą minister administracji i cyfryzacji wchodzi w skład Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego.

PS/źródło:Sejm RP

Zobacz także:

Boni przedstawił plan wdrażania unijnych przepisów audiowizualnych

Boni: Sprawę urzędową załatwimy przez internet