Sąd Apelacyjny orzekł, że właściciele portalu pobieraczek.pl wprowadzali konsumentów w błąd.

Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z marca 2010 r. Postępowanie przeciwko spółce Eller Service, właścicielom portalu pobieraczek.pl zostało wszczęte po licznych skargach konsumentów. Skorzystali oni z usług serwisu skuszeni hasłami sugerującymi, że usługa nic nie kosztuje.

Z ustaleń Urzędu wynika, że korzystanie z usług oferowanych przez spółkę nie było bezpłatne, a moment rejestracji na portalu był pierwszym dniem obowiązywania odpłatnej umowy, która zawierana była nawet na rok. Ponadto opłata naliczana była już od pierwszego dnia, a nie jak sugerowały hasła reklamowe dopiero po 10 dniach.

Zdaniem Urzędu taka praktyka jest nieuczciwa i wprowadza konsumentów w błąd. Wielu z nich na podstawie haseł reklamowych i informacji na stronie internetowej portalu mogło sądzić, że w ciągu 10 dni będzie mogło korzystać bezpłatnie z tej usługi- podkreśla UOKiK.

Zobacz: UOKiK: Sieć księgarni Matras naruszyła interesy klientów

Prezes UOKiK uznała, że właściciele portalu - spółka Eller Service - naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich kary w łącznej wysokości 239 140 zł.

Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się od decyzji. Sądy kolejnych instancji przyznawały rację Prezes UOKiK.

W dniu 27 lutego 2012 r. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 27 marca 2013 r. Sąd Apelacyjny potwierdził, że właściciele portalu pobieraczek.pl wprowadzali konsumentów w błąd. Utrzymane zostały również kary finansowe nałożone na przedsiębiorców w wysokości blisko 240 tys. zł. Zdaniem sądu ich działanie miało charakter umyślny, dlatego wysokość kary finansowej, którą nałożył Urząd była prawidłowa.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Niedozwolone praktyki deweloperów wykryte przez UOKiK