Projekt autorstwa Małgorzaty Orzechowskiej z firmy GRAFPRINT z Dąbrowy Górniczej będzie promował obchody XX-lecia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W związku z przypadającą w 2010 roku dwudziestą rocznicą powstania Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów zaplanowano szereg działań o charakterze informacyjno-edukacyjnym oraz promocyjnym, skierowanych do szerokiej opinii publicznej.

Mają one na celu zwiększenie społecznej świadomości na temat roli i wpływu przepisów antymonopolowych oraz prawa ochrony konsumentów na życie gospodarcze i społeczne.

W celu stworzenia spójnej oprawy graficznej wszystkich działań zaplanowanych w ramach obchodów jubileuszowych, w maju br. ogłoszony został konkurs na system identyfikacji wizualnej XX-lecia Urzędu.

Do konkursu zgłoszono 163 prace prezentujące zróżnicowane ujęcie zadanego tematu. Zwycięzcę wyłoniła kapituła w skład której weszli: prof. Maciej Buszewicz z Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, prof. Czesława Frejlich z Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, Justyna Kucharczyk z Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, dr Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel, Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także Barbara Mroczek i Anna Janowska z Departamentu Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej UOKiK.

Spośród nadesłanych propozycji wybrano dziesięć, z których trzy zakwalifikowano do ścisłego finału. Za najlepszy uznano projekt autorstwa Małgorzaty Orzechowskiej z firmy GRAFPRINT. Autorem pozostałych dwóch logotypów jest Andrzej Budek z firmy KOTBURY. Zwycięzcy zostanie zlecone opracowanie – na podstawie projektu przedstawionego w konkursie – systemu identyfikacji wizualnej XX-lecia Urzędu.

UOKiK/AS

Zobacz także:

Rządowy pakiet antykryzysowy

Kara dla Narodowego Funduszu Zdrowia