Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że reklama operatora sieci Plus wprowadzała konsumentów w błąd. Sąd podtrzymał także karę, nałożoną przez Prezes UOKiK, w wysokości ponad 1,8 mln zł.

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji UOKiK z grudnia 2011 roku. Urząd stwierdził wówczas, że reklamy operatora sieci Plus - spółki Polkomtel, wprowadzały w błąd informując, że stawka 29 groszy za minutę dotyczyła każdego połączenia głosowego w usłudze MixPlus. Tymczasem cena ta obowiązywała jedynie pod warunkiem wykupienia przez użytkownika dodatkowego, pakietu usług i pełnego wykorzystania limitu minut przyznanego w ramach tego pakietu.

W opinii Urzędu, konsument pod wpływem wprowadzających w błąd reklam Polkomtela mógłby zdecydować się na skorzystanie z oferty, czego nie zrobiłby gdyby został rzetelnie poinformowany o jej warunkach.

Zobacz: SA: Organizator loterii SMS-owej naruszył prawo

Sąd zgodził się ze stanowiskiem Prezes UOKiK podtrzymując karę pieniężną w wysokości 1 859 067 zł, nakaz publikacji decyzji w całości w serwisie internetowym przedsiębiorcy oraz nakaz publikacji sentencji decyzji w dzienniku ogólnopolskim.

Wyrok SOKiK nie jest prawomocny, przedsiębiorcy przysługuje apelacja.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Spółka Eco-Vital ukarana przez UOKiK