Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, że kampania reklamowa Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo – Kredytowej wprowadzała konsumentów w błąd.

Konsument, który chce założyć konto lub zaciągnąć kredyt może wybrać pomiędzy ofertą banków oraz innych instytucji finansowych, takich jak Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe. Nadzór nad nimi sprawuje Krajowa Spółdzielcza Kasa Oszczędnościowo-Kredytowa zapewniając jednocześnie ich stabilność finansową.

Zobacz: Działalność biur podróży - raport UOKiK

Zdaniem UOKiK, w ramach kampanii reklamowej prowadzonej w latach 2008-2009, Krajowa Kasa SKOK mylnie sugerowała, że przepisy zabraniają tym instytucjom inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem.

Zobacz: Polska Telefonia Cyfrowa ukarana za loterię smsową

W ocenie Prezes Urzędu treści zawarte w materiałach promocyjnych mogły wywołać u przeciętnego konsumenta błędne przekonanie co do zasad na jakich ci przedsiębiorcy zarządzają oszczędnościami swoich członków oraz że ich pieniądze będą bezpieczniejsze w kasach niż w innych instytucjach finansowych. Zdaniem UOKiK działania przedsiębiorcy naruszały prawo konsumentów do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji.

Zobacz: Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku węgla kamiennego

Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na Kasę Krajową SKOK w grudniu 2009 roku karę finansową w wysokości 304 784,33 zł. Spółka odwołała się od decyzji Prezes UOKiK do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie spółki Aldik Nova

SOKiK oddalił odwołanie Kasy Krajowej SKOK, podtrzymując tym samym decyzję Prezes UOKiK oraz nałożoną sankcję pieniężną.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku sprzedaży wyrobów chemicznych

UOKiK wykrył zmowę na rynku ubezpieczeniowym