Prezes UOKiK uznała, że kampania reklamowa banku PKO BP wprowadziła konsumentów w błąd. Kara nałożona na bank wyniosła 2 844 558 zł.

Postępowanie przeciwko bankowi zostało wszczęte w styczniu 2012 roku. Zastrzeżenia Prezes UOKiK wzbudziła m.in. kampania reklamowa pt. Max pożyczka, mini ratka, której spoty były emitowane od października do grudnia 2010 r. Pojawiło się w nich m.in. hasło 25,40 miesięcznie za każdy 1000 zł pożyczki, jednak kredyt na takich warunkach mógł uzyskać tylko klient posiadający rachunek od co najmniej 6 miesięcy.

Zobacz: Niedozwolone praktyki na rynku suplementów diety

Zdaniem Prezes UOKiK, prezentowane w reklamach warunki udzielenia kredytu były nieczytelne dla przeciętnego konsumenta. Ze względu na małą wielkość czcionki, krótki czas wyświetlania wielu klientów mogło odnieść wrażenie, że oferta jest skierowana do każdego konsumenta.

Zobacz: UOKiK ukarał Kronopol za ustalanie cen produktów

Za reklamę wprowadzającą w błąd kara nałożona na PKO BP wyniosła 2 844 558 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Ringwood Financial ma zgodę na przejęcie PHN

UOKiK: Suomen Tähtivuokraus i Ramirent Europe mają zgodę na utworzenie wspólnego przedsiębiorcy