Prezes UOKiK zakwestionowała postanowienia stosowane przez Europejską Agencję Reklamową, które wyłączały odpowiedzialność przedsiębiorcy za odwołanie, zmianę godziny oraz programu koncertu.

Europejska Agencja Reklamowa organizuje trasy koncertowe, wystawy oraz imprezy targowe. W związku ze skargami zgłaszanymi do UOKiK Urząd przeprowadził analizę wzorców umów stosowanych przez przedsiębiorcę. Wątpliwości Urzędu wzbudził stosowany przez Agencję regulamin określający m.in. warunki sprzedaży biletów wstępu na imprezy. W maju 2012 Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko przedsiębiorcy.

W jego trakcie stwierdzono, że w regulaminie Europejskiej Agencji Reklamowej stosowane były postanowienia wpisane do rejestru klauzul niedozwolonych. Zgodnie z jednym z nich przedsiębiorca mógł bez powiadomienia oraz zwrotu pieniędzy np. odwołać lub zmienić godzinę czy program koncertu.

Zobacz: UOKiK zakwestionował praktyki stosowane przez przewoźników kolejowych

Z kolei w innych z kwestionowanych postanowień przedsiębiorca zastrzegł, że wyłącznie w sytuacji odwołania przez niego imprezy konsument ma możliwość zamiany lub zwrotu biletu. Jednocześnie nie dał takiej możliwości konsumentowi w przypadku, gdy to on rezygnuje z udziału w imprezie. Zdaniem Urzędu, takie postanowienie prowadzi do zachwiania równowagi kontraktowej stron umowy, stawiając organizatora imprezy w pozycji uprzywilejowanej.

Zobacz: UOKiK: Highlander International ma zgodę na przejęcie części mienia Polimex-Mostostal

Dodatkowo w regulaminie znalazły się klauzule ograniczające odpowiedzialność Europejskiej Agencji Reklamowej za wypadki, utratę zdrowia oraz uszkodzenia słuchu podczas organizowanych przez nią imprez. Zdaniem Urzędu organizator jest odpowiedzialny za szkody na osobie powstałe przez to, że nie zapewnił on odpowiedniego bezpieczeństwa, sprzętu, pomieszczenia itp.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Zgoda UOKiK na przejęcie ZA Tarnów

Zgoda UOKiK na przejęcie EKO Holding