Konsumenci, którzych prawa podczas urlopu zostały naruszone, mogą zwrócić się do Europejskiego Centrum Konsumentów w celu uzyskania praktycznych porad i informacji.

W przypadku gdy podjęte przez konsumenta działania (reklamacja) nie przyniosły rezultatów, można zgłosić się z swoim problemem do Europejskiego Centrum Konsumenckiego. Eksperci ECK Polska, doświadczeni prawnicy w zakresie prawa konsumenckiego, udzielają porad prawnych, pomagają indywidualnym konsumentom w dochodzeniu roszczeń i polubownym rozwiązywaniu sporów transgranicznych z przedsiębiorcom.

Z myślą o konsumentach borykającymi się z wakacyjnymi problemami, również na startowej stronie internetowej ECK Polska www.konsument.gov.pl udostępniona jest interaktywna aplikacja "Konsument po wakacjach". W zależności od przedmiotu problemu, poszkodowany konsument może wybrać jedną z sześciu czytelnych opcji: podróże samolotem, transakcje on-line, usługi turystyczne wynajem auta, zakupy towarów i usług, zniszczony bagaż. Po wybraniu jeden z ikon konsument "przechodzi" do konkretnej sekcji, w której znajdzie przystępne informacje dotyczące jego praw, wysokości ewentualnego odszkodowania, czy też wskazówki odnośnie składania reklamacji.

ECK/AS

Zobacz także:

Egzekwowanie praw konsumentów Europie

Prawa konsumentów korzystających z usług biur podróży