statystyki

ETS: Sprzedawca musi ponieść koszty demontażu towaru niezgodnego z umową

18.06.2011, 07:35; Aktualizacja: 18.06.2011, 07:58

W przypadku wymiany wadliwego towaru konsumpcyjnego sprzedawca powinien usunąć ten towar z miejsca, w którym został on zamontowany w dobrej wierze przez konsumenta, i zamontować tam towar zastępczy lub ponieść niezbędne koszty tych czynności orzekł Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Trybunał podkreślił jednak, iż roszczenie konsumenta o zwrot kosztów demontażu towaru wadliwego i zamontowania towaru zastępczego ograniczyło się w razie potrzeby do wysokości proporcjonalnej do znaczenia braku zgodności i wartości, jaką miałby towar, gdyby był zgodny z umową.


Pozostało jeszcze 89% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane