statystyki

RPO w sprawie kampanii przeciwko uchylającym się od płacenia alimentów

10.10.2008, 06:25; Aktualizacja: 19.03.2011, 01:58
Rzecznik Praw Obywatelskich przedstawił swoje stanowisko odnośnie  rozpoczynającej się właśnie kampanii społecznej „I wszyscy się dowiedzą”.

Reklama


Kampania ta ma celu rozpoczęcie debaty publicznej i zwrócenie uwagi na poważny problem dotyczący odpowiedzialności rodzica wobec dziecka, a w szczególności kwestii niepłacenia zasądzonych alimentów. Kampania ta umożliwi osobom zainteresowanym tym problemem - osobom uprawnionym do alimentów - zabranie głosu w dyskusji. Metoda kampanii polega na wysyłaniu pocztówek, z których treścią, z racji wybranej formy, wiele osób będzie mogło się zapoznać. Nadto, podpis na odwrocie kartki wskazuje, że nadawcą kartki będzie Dziecko ( bez wskazania imienia i nazwiska). Efektem takiego rozwiązania jest ujawnienie informacji o stanie majątkowym dłużnika oraz fakt, iż trudno będzie udowodnić, np. w postępowaniu przed sądem, kto w rzeczywistości wysłał taka pocztówkę do dłużnika alimentacyjnego. Stwarza to pole do nadużyć i obawy, że pocztówki takie trafią do przypadkowych osób, które nie są dłużnikami alimentacyjnymi i które nie będą wiedziały, kto korespondencje o treści „I wszyscy się dowiedzą” do nich skierował.


Pozostało jeszcze 48% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
Więcej na ten temat

Reklama


Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Wyszukiwarka kancelarii

SzukajDodaj kancelarię

Polecane

Reklama