Adresy zamieszkania członków zarządów fundacji nie będą już zamieszczane w publikowanych w Internecie sprawozdaniach z działalności fundacji, gwarantują to znowelizowane przepisy rozporządzenia w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji.

Zmiany zostały wprowadzone w życie rozporządzeniem ministra sprawiedliwości z dnia 21 września 2011 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ramowego zakresu sprawozdania z działalności fundacji. Zostało ono opublikowane w Dzienniku Ustaw nr 217 pod poz. 1291. Obowiązuje od 27 października 2011 r.

Zobacz: GIODO za ułatwieniem przesyłania danych wewnątrz korporacji

- Nie kwestionując tego, że fundacje powinny działać transparentnie, a kontroli powinny podlegać pozyskiwane przez nie fundusze oraz to, kto w owych fundacjach podejmuje decyzje władcze, to według mnie nie było powodu, dla którego ta identyfikacja osób miałaby posuwać się tak daleko, by ogólnie dostępny był również prywatny adres zamieszkania osoby należącej do władz fundacji – powiedział dr Wojciech Rafał Wiewiórowski.

Zobacz: GIODO o wykorzystywaniu tzw. danych retencyjnych

- Zidentyfikowanie osób jest wskazane, aczkolwiek nie było powodu, aby sprawozdanie z działalności fundacji przekształcać w listę adresową z prywatnymi adresami zamieszkania osób, które w fundacjach podejmują decyzje władcze – dodał.

PS/źródło:GIODO

Zobacz także:

GIODO ułatwił rejestrację zbiorów danych

Poszerzony zakres uprawnień GIODO już obowiązuje