statystyki

KE skontrolowała internetowe strony sprzedające bilety lotnicze

01.06.2009, 15:34; Aktualizacja: 19.03.2011, 02:01
Komisja Europejska opublikowała sprawozdanie podsumowujące akcję zwalczania nieuczciwych praktyk stosowanych przez linie lotnicze sprzedające bilety w Internecie. Zaprezentowane dane wskazują na znaczącą poprawę w zakresie poszanowania przepisów o ochronie konsumenta.

Dochodzenie dotyczące egzekwowania praw konsumentów w zakresie sprzedaży biletów on-line UE wszczęła jeszcze w 2007 roku. W kontroli wzięły udział organy państwowe z 15 krajów członkowskich Unii oraz Norwegii. Przeprowadzono kontrolę internetowej sprzedaży biletów lotniczych w świetle dwóch nowych aktów prawnych UE, które podnoszą poziom ochrony konsumenta (dyrektywa o nieuczciwych praktykach handlowych, rozporządzenie o usługach lotniczych) i weszły w życie od września 2007 roku. Celem procesu było sprawdzenie faktycznego przestrzegania przepisów w branży lotniczej. Ustalenia wynikające z kontroli i działania KE nie stanowią jednak zarzutu naruszenia prawa. Tylko władze wykonawcze w danym kraju mają prawo formalnie wszcząć postępowanie w sprawie naruszenia przepisów.


Pozostało jeszcze 65% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane