"Normalne życie po 60." to hasło i nazwa kampanii społecznej, która rozpoczyna się w Internecie. Jej głównym celem jest uświadomienie Polakom korzyści, jakie przyniesie podwyższenie wieku emerytalnego. Inicjatorami akcji są PKPP Lewiatan i Forum Młodych Lewiatana.

„Chcemy pokazać korzyści jakie przyniesie podniesienie wieku emerytalnego. Dzięki temu, że będziemy pracować dłużej nasze przyszłe emerytury będą wyższe, wyrównamy szanse kobiet i mężczyzn na rynku pracy i szybciej będziemy się bogacić jako społeczeństwo. Jeśli odrzucimy wyższy wiek emerytalny grozi nam podniesienie podatków, co negatywnie wpłynie na rozwój kraju." - mówi Lech Pilawski, dyrektor generalny PKPP Lewiatan.

Lewiatan, jako organizacja pracodawców, przygotował kampanię, która ma charakter edukacyjny. Pracodawcy, w przeciwieństwie do związkowców, nie protestują przeciwko reformie emerytalnej, ale ją wspierają poprzez edukowanie młodego pokolenia - czytamy w komunikacie Lewiatana.

Kampania „Normalne życie po 60." ma swój profil na Facebooku http://www.facebook.com/normalne.zycie.po.60 . Internauci w komentarzach mogą odnosić się do poruszanej tematyki, zgłaszać własne propozycje i uzyskać odpowiedzi na nurtujące ich pytania.

Wpisy na temat kampanii będą się pojawiały również na Twitterze https://twitter.com/#!/NormalneZycie i wraz z infografikami trafią do blogerów.

Akcja, która potrwa 4-6 tygodni adresowana jest przede wszystkim do osób młodych.

PS/źródło:PKPP Lewiatan

Zobacz także:

BCC: Krótszy wiek emerytalny matek to niższa emerytura

Reforma systemu emerytalnego konsultowana ze związkami zawodowymi