Prezes UOKiK uznała, że Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Jarocinie pobierało od odbiorców niezgodne z prawem opłaty, a Prochowickie Przedsiębiorstwo Komunalne i Gmina Tyszowce zawarły w umowach z konsumentami niekorzystne dla nich klauzule.

Zgodnie z ustaleniami UOKiK, PWiK w Jarocinie pobierało od odbiorców wody opłaty za wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej, a także za wykonanie odbioru technicznego przyłącza. Tymczasem, Urząd zwraca uwagę, że żaden z obowiązujących przepisów, nie przewiduje możliwości pobierania takich opłat.

Z kolei PPK w Prochowicach zobowiązywało konsumentów do ochrony przed uszkodzeniami i mrozem wodomierza głównego, o który dbać zgodnie z przepisami powinien dostawca wody. Ponadto przedsiębiorstwo ustaliło sztywny poziom 10 proc. odszkodowania w przypadku dostarczania odbiorcom wody o złej jakości lub zbyt niskim ciśnieniu. Zgodnie z przepisami, konsument powinien w takim przypadku uiścić zapłatę obniżoną adekwatnie do stopnia odbiegania jakości i ciśnienia wody od obowiązujących- podkreśla UOKiK.

Zobacz: UOKiK zakwestionował regulamin sklepu glany.pl

Prezes UOKiK uznała, że podobne praktyki godzące w interesy odbiorców wody stosowała gmina Tyszowce uznając m.in., że nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w dostawie wody, nie przyznając jednocześnie klientom z tego tytułu prawa do odszkodowania.

Prezes Urzędu nałożyła na PWiK Jarocin karę w wysokości 12 957 zł, a na PPK Prochowice - 1 308,15 zł. Gmina Tyszowce zobowiązała się zaniechać kwestionowanych praktyk, natomiast PWiK Jarocin zaprzestała ich stosowania po wszczęciu postępowania.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: PKO BP może przejąć bank Nordea