Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki.

Postępowanie dotyczące praktyki Canal+ Cyfrowy zostało wszczęte w czerwcu 2011 roku. Wątpliwości Prezes UOKiK wzbudziły listy wysyłane konsumentom rezygnującym z oferty spółki.

Canal+ Cyfrowy informował w nich, że abonenci odstępujący od kontraktu powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. W opinii UOKiK wielu z nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę.

Zobacz: Działania UOKiK na rynku deweloperskim

Tymczasem jak wskazuje Urząd, zgodnie z regulaminem, aby to zrobić, wystarczyło wysłać wypowiedzenie listem. Telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

Zobacz: UOKiK ukarał firmę udzielającą szybkich pożyczek

Prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd co do ich obowiązków. Na przedsiębiorcę nałożono karę 1 806 304 zł. Spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UPC ukarana za zatajenie informacji przed UOKiK

UOKiK zakwestionował praktyki na rynku telekomunikacyjnym