Prezes UOKiK nałożyły na UPC Polska oraz Multimedia Polska kary finansowe za naruszenie obowiązku informowania abonentów ,z wyprzedzeniem co najmniej jednego okresu rozliczeniowego, o zmianie programów telewizji kablowej.

Postępowania wobec UPC Polska i Multimedia Polska zostały wszczęte w grudniu 2010 roku. Zgodnie z prawem, przedsiębiorca telekomunikacyjny, który zmienia swoją ofertę, musi powiadomić konsumenta na piśmie o nowych warunkach – zarówno o tym, jakich programów konsument nie będzie mógł zobaczyć i na jakie będzie mógł liczyć.

Zobacz: UOKiK zakwestionował klauzule umowne stosowane przez deweloperów

Zmiany w ofercie muszą zostać przedstawione abonentowi co najmniej z wyprzedzeniem jednego okresu rozliczeniowego. Prezes Urzędu ustaliła, że UPC Polska oraz Multimedia Polska poinformowały konsumentów o likwidacji programów z naruszeniem tego terminu, a w przypadku UPC konsumenci otrzymali informacje nawet po wprowadzonych zmianach.

Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie PNI przez Budimex

Prezes UOKiK uznała, że przedsiębiorcy naruszyli zbiorowe interesy konsumentów i nałożyła na nich kary finansowe. Na UPC Polska – 379 658 zł, na Multimedia Polska – 208 254 zł. Okolicznością łagodzącą przy ustalaniu wymiaru kary było to, że obie spółki zaprzestały stosowania kwestionowanej praktyki i współdziałały z Urzędem podczas prowadzonych postępowań.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Warunkowa zgoda UOKiK na koncentrację na rynku sprzedaży produktów FMCG

UOKiK wydał trzy decyzje stwierdzające naruszenie prawa