Prezes UOKiK uznała, iż firma Zdrowita z Opalenicy stosowała niedozwolone praktyki. Przedsiębiorca zobowiązał się do zmiany zakwestionowanych działań.
Postępowanie w sprawie Zdrowita z Opalenicy zostało wszczęte przez Prezes UOKiK w listopadzie 2011 roku po skardze od powiatowego rzecznika konsumentów w Oleśnicy. Wątpliwości UOKiK wzbudziły informacje przekazywane konsumentom przez przedsiębiorcę.
Zdrowita sprzedaje zestawy do masażu, materace, pościel z owczej wełny i akcesoria kuchenne poza lokalem przedsiębiorcy, czyli na specjalnych pokazach w sanatoriach i uzdrowiskach.
Zobacz: UOKiK: Biuro podróży Bee & Free naruszyło interesy konsumentów
Ofertę reklamuje jako "absolutną nowość w rehabilitacji kręgosłupa", wymieniając schorzenia, które produkty łagodzą lub likwidują. Ponadto ulotki reklamujące materace informują o opatentowanej metodzie produkcji i badaniach naukowych potwierdzających ich zalety.
Urząd ustalił, że w rzeczywistości oferowane wyroby nie są produktami leczniczymi, ich metoda produkcji nie została opatentowana, a właściciel spółki nie posiada udokumentowanych badań naukowych towarów.
Urząd miał również zastrzeżenia do postanowień w umowach zawieranych z konsumentami. Zgodnie z jednym z nich, konsument, który chciał zrezygnować z zakupu i oddać towar mógł to zrobić wyłącznie osobiście we wskazanych godzinach. Ponadto przedsiębiorca zastrzegał, że konsument odstępujący od umowy w ustawowym terminie musiał zapłacić odstępne w wysokości 20 proc. ceny towaru.
Kupując produkt od akwizytora na pokazach czy prezentacjach, konsument może zrezygnować z zakupu w ciągu 10 dni od daty zawarcia umowy - wystarczy, że odeśle towar do przedsiębiorcy wraz z informacją o swojej decyzji - przypomina Urząd. Za rezygnację przedsiębiorca nie może pobierać od konsumenta żadnych opłat - dodaje.
Zobacz: UOKiK ukarał spółkę Kraft Foods
Zdrowita zobowiązała się do zmiany kwestionowanych praktyk. W związku z tym, Prezes Urzędu odstąpiła od nałożenia kary finansowej.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także: