W dniu 14 listopada Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów rozpoczyna bezpłatne szkolenia w całej Polsce dla konsumentów w wieku 60+, na których każdy senior będzie mógł poznać swoje prawa.
Wykłady zostaną podzielone na dwie części. W pierwszej seniorzy dowiedzą się jakie mają prawa jako konsumenci, w drugiej poznają zagrożenia, na jakie są narażeni ze strony nieuczciwych przedsiębiorców. Na szkoleniach miejscy rzecznicy konsumentów wyjaśnią np. w jaki sposób można zrezygnować z zakupów od domokrążcy, czy jak reklamować produkt, który się zepsuł.
Ponadto, psycholodzy lub policjanci wytłumaczą m.in. jak rozróżniać dobre oferty od nieuczciwych. Jednym z rodzajów skarg, które wpływają do UOKiK od seniorów jest to, że korzystają z ofert przedsiębiorców proponujących wymianę okien rzekomo zleconą przez spółdzielnię – wymogiem jest wpłata zaliczki. Okazuje się, że razem z zaliczką przepadają także kontrahenci.
Zobacz: Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku inwestycji budowlanych
Kampania edukacyjna "Bądź świadomym konsumentem" potrwa od 14 listopada do 12 grudnia. Przeprowadzonych zostanie 90 wykładów dotyczących prawa konsumenckiego skierowanych do 4 500 osób z 15 województw z wyjątkiem mazowieckiego.
Udział w wykładach jest bezpłatny. Każdy konsument III wieku może zgłosić się na szkolenia, kontaktując się bezpośrednio z koordynatorem wykładów.
Zobacz: Zgoda UOKiK na przejęcie ''Drogerii Natura''
Informacji na temat szkolenia w godzinach od 09:00 do 17:00 udziela Magdalena Hamrol – tel. 61 856 69 59 lub 61 856 69 56, e-mail: magdalena.hamrol@f5.pl
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także:
UOKiK wydał zgodę na koncentrację
Ubezpieczyciel ukarany za stosowanie praktyk niezgodnych z prawem