Prawie 45 proc. Polaków używających Internetu deklaruje, że chętnie korzystałoby z elektronicznych form dostarczania rachunków. Nadal jednak 89 proc. faktur przychodzi do odbiorców indywidualnych w formie papierowej - wynika z najnowszego raportu.

Mimo stosunkowo dużej gotowości Polaków korzystających z Internetu do przejścia na elektroniczne formy rachunków, nadal zdecydowana większość faktur przychodzi do odbiorców indywidualnych w formie papierowej.

Jednocześnie niewiele firm podejmuje działania skłaniające klientów do rezygnacji z otrzymywania drukowanych faktur. Najczęściej do rozliczeń elektronicznych przekonują Polaków firmy telekomunikacyjne. Inne branże są mniej aktywne, dlatego tylko 15 proc. respondentów przyznaje się, że ostatnio spotkało się z takimi propozycjami.

Zobacz: Rachunki zbiorcze w polskim prawie

Z badania wynika, że Polacy otrzymują średnio 4,6 rachunku miesięcznie. Jedynie 17 proc. z nich dostarczane jest drogą elektroniczną. Niemal 21 proc. konsumentów uważa za wygodne otrzymywanie rachunków jedynie drogą elektroniczną. Przeciwnego zdania jest 74 proc. badanych.

Ponadto jak wynika z raportu skłonność do całkowitego przechodzenia na e-rachunki rośnie wraz z wykształceniem oraz dochodami .

Badanie przeprowadzono w sierpniu 2011 roku na próbie 671 dorosłych Polaków. Raport „F-inbox.pl" przygotowany został przez firmę badawczą Ipsos i agencję Think Kong. Partnerem badania była PKPP Lewiatan.

PS/źródło:PKPP Lewiatan

Zobacz także:

Raport o funkcjonowaniu e-administracji

Lewiatan: niepotrzebne zmiany w e-fakturach