Szef MAC poinformował, że są już gotowe założenia do projektu ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne, które mają być pierwszym krokiem do uproszczenia relacji między obywatelem, podmiotami gospodarczymi a urzędami.

Projekt powinien być gotowy jesienią,aby nowe przepisy mogły wejść w życie w połowie przyszłego roku -powiedział szef MAC.

Planowana zmiana zakłada, że każdy urząd będzie musiał mieć elektroniczną skrzynkę podawczą. Korespondencja elektroniczna powoli stanie się standardem. Jeśli urząd będzie posiadał już dane obywatela czy podmiotu gospodarczego, będzie mógł mu zaproponować kontakt drogą elektroniczną. Podobnie obywatel będzie mógł zaproponować urzędowi elektroniczną formę kontaktu.

- Chcemy, aby w Kodeksie postępowania administracyjnego i Ordynacji podatkowej, oprócz papierowego załatwiania spraw, mogły pojawiać się drogi i sposoby załatwiania elektronicznego - mówi minister Boni.

-Oczywiście nie można od razu zlikwidować obiegu papierowych dokumentów, to potrwa parę lat- dodaje.

Boni podkreśla też, że zarówno w postępowaniu administracyjnym jak i w relacjach z urzędami ,obywatel powinien móc śledzić swoją sprawę online, by wiedzieć, na jakim etapie się znajduje i kiedy zapadnie decyzja.

-To jest duże usprawnienie, które będzie działać mobilizująco na wszystkie strony-podkreśla szef MAC.

PS/źródło:MAC

Zobacz także:

Biblioteki publiczne z darmowym dostępem do Internetu przez kolejne trzy lata

Od 2013 roku do lekarza tylko PESELem