Prezes UOKiK uznała, że hasła z wyprzedaży w sklepach obuwniczych Nine West wprowadzały konsumentów w błąd.

Postępowanie zostało wszczęte na podstawie zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na hasła promujące wyprzedaż obuwia w salonach Nine West. Zachęcały do kupna dwóch par w zamian za otrzymanie rabatu od ceny detalicznej.

Jak ustalił Urząd, rabat był naliczany nie od ceny na produkcie - czyli tej obniżonej w okresie sezonowej promocji, ale od ceny przed obniżką. W rezultacie konsumenci zostali wprowadzeni w błąd nieprawdziwą informacją o rabacie.

Zobacz: Leroy Merlin Polska wprowadził klientów w błąd

Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożona kara wyniosła 29 009 zł. Przedsiębiorca zaprzestał wykorzystywania zakwestionowanej reklamy.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK zakwestionował regulamin sklepu glany.pl