statystyki

Outsourcing czynności kancelarii

29.06.2009, 12:39; Aktualizacja: 19.03.2011, 13:40
Jarosław Ostrowski, radca prawny, wspólnik w kancelarii Nowakowski i Wspólnicy

Outsourcing czynności związanych z działaniem kancelarii nie jest niczym nowym. Od lat stałą praktyką jest korzystanie z doświadczenia i wiedzy specjalistów spoza struktur firm prawniczych. Możliwe jest w tym zakresie również wykorzystanie tańszych lokalizacji na terenie kraju w celu pozyskania w nich zespołu specjalistów przy relatywnie mniejszych kosztach funkcjonowania. Nowoczesne środki łączności umożliwiają efektywną pracę „na odległość” nieomalże w każdej sprawie. W mojej ocenie już obecnie kancelarie posiadające oddziały na terenie kraju wykorzystują swoją strukturę m.in. do racjonalizacji kosztów. Nie wydaje się jednak możliwe w polskich realiach szybkie wdrożenie modelu, który można spotkać np. w USA, gdzie niektóre kancelarie posiadają tylko niewielkie, reprezentacyjne biura w prestiżowych lokalizacjach a reszta „fabryki” znajduje się daleko za miastem.


Pozostało jeszcze 15% treści

Czytaj wszystkie artykuły na gazetaprawna.pl oraz w e-wydaniu DGP
Zapłać 97,90 zł Kup abonamentna miesiąc
Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane