statystyki

Jak kształtować ceny?

08.05.2013, 08:23; Aktualizacja: 08.05.2013, 09:16
Edyta Garlicka, radca prawny i partner associate w Deloitte Legal

Powszechnie uważa się, że wewnętrzną sprawą każdej firmy jest za ile sprzedaje swoje towary i usługi. Niestety jak się okazuje jest to pogląd bardzo mylny. Przy ustalaniu cen każdy przedsiębiorca musi mieć bowiem świadomość, że istnieją regulacje prawne, które w znaczący sposób ingerują w stosowaną politykę cenową, a ich naruszenie może wiązać się z dotkliwymi sankcjami, zarówno dla spółki, która to prawo łamie, jak i dla osób nią zarządzających. Co ważne ograniczenia w zakresie kształtowania cen nie dotyczą wyłącznie podmiotów, które mają pozycję dominującą na rynku, ale także tych, których udział w rynku jest niewielki. Jednym słowem przepisy ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów dotyczą każdego. Przede wszystkim nie wolno różnicować cen bez przyjęcia obiektywnych kryteriów ich stosowania, takich jak np. wolumen sprzedaży, rodzaj obrotu (obrót hurtowy lub detaliczny), wartość sprzedaży, koszty transportu czy forma płatności.


Pozostało jeszcze 83% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane