1 Ustal możliwość zwrotu towaru ze sprzedawcą

Konsument, który robi zakupy w tradycyjnym sklepie, może odzyskać pieniądze za nieudany zakup, tylko wówczas gdy nabył towar niezgodny z umową i zgłosił sprzedawcy reklamację w terminie.

Natomiast tylko z tego powodu, że po przyniesieniu do domu rzecz przestała mu się podobać, przez pomyłkę kupił ją w innym rozmiarze lub kolorze, niż była mu potrzebna, albo że w sklepie obok można kupić ten sam produkt znacznie taniej, nie może oddać jej do sklepu i domagać się zwrotu pieniędzy.

Mimo że przepisy nie przewidują możliwości zwrotu zakupu, to z wieloma sprzedawcami, szczególnie w tzw. sklepach sieciowych, można wynegocjować taką możliwość w określonym terminie od dnia zakupu. Negocjacje w tej sprawie trzeba przeprowadzić jeszcze przed zakupem towaru. Warto też uzyskać od sprzedawcy oświadczenie o możliwości odzyskania pieniędzy za zwrócony towar, aby nie wycofał się on z poczynionych uzgodnień.

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: 6 sposobów na odzyskanie pieniędzy za nieudany zakup.
W pełnej wersji artykułu znajdziesz PIĘĆ pozostałych porad:
2 Oddaj do sklepu towar niezgodny z umową
3 Kupuj bez obawy przed stratą na wyprzedażach
4 Oddaj w ciągu 10 dni zakup przez internet
5 Musisz na piśmie potwierdzić informacje
6 Obciąż kosztami transportu mebli do naprawy