Niedozwolone klauzule stosowane w umowie firmy Nestin Polska przeanalizowanej przez redakcję GP w artykule Bez odpowiedzialności za wady budynku z 7 kwietnia 2008 r. zostały zmienione.
Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji, dążąc do regulacji rynku konsumenckiego, przeanalizował blisko 200 umów deweloperskich firm z całej Polski. W około 90 proc. z nich dopatrzył się nieprawidłowości. Wśród nich znalazła się umowa Nestin Polska, w której UOKiK zakwestionował trzy postanowienia. Firma Nestin Polska zastosowała się w pełni do zaleceń Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta, zmieniając zgodnie ze wskazaniami klauzule uznane za niedozwolone.
Umowa konstruowana w dobrej wierze miała za zadanie wprowadzać równowagę stosunków między klientem i deweloperem w złożonym obszarze praw konsumenckich.
Zdaniem Mikołaja Cypla, specjalisty ds. obsługi prawnej Nestin Polska, działalność UOKiK przynosi korzyści nie tylko konsumentom, ale również firmom, tworząc jednoznaczne rozwiązania w złożonej tematyce prawa konsumenckiego.
- Stosujemy się do nich z całą konsekwencją - mówi Mikołaj Cypel.
- Zależy nam, żeby nasz klient miał pełną wiedzę o podpisywanej umowie, dlatego rozmowy prowadzimy indywidualnie, rekomendując przy tym konsultacje prawne - dodaje.