statystyki

Komisja Europejska: Google i Amazaon będę tłumaczyć użytkownikom jak działają algorytmy

autor: Emilia Świętochowska12.04.2018, 07:10

HANDEL

Dzień po przesłuchaniu szefa Facebooka w amerykańskim Kongresie Komisja Europejska oficjalnie ogłosiła pakiet propozycji, które uderzą w biznesowe praktyki internetowych gigantów. Kluczowe założenie: zmuszenie platform online (np. portali zakupowych i aukcyjnych) do informowania klientów i kontrahentów o tym, jak działają algorytmy, które porządkują wyniki wyszukiwania bez uszczerbku dla wiążących się z nimi tajemnicy handlowej.

Jak pisaliśmy pod koniec marca, brak przejrzystości parametrów decydujących o pozycjonowaniu sprzedawców to z perspektywy małych i średnich przedsiębiorców jedna z największych bolączek we współpracy z technologicznymi gigantami. Z konsultacji przeprowadzonych przez KE wynika, że wielu z nich nie ufa formułom faworyzującym jedne firmy względem innych czy sposobom kalkulowania ich reputacji. Dlatego obok zobowiązania platform internetowych do ujawniania zasad klasyfikowania produktów Bruksela wymusi na nich także informowanie klientów, gdy sprzedawca zapłaci za lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania, niż wynikałoby to z ogólnych algorytmów.


Pozostało jeszcze 79% treści

Czytaj wszystkie artykuły
Miesiąc 97,90 zł
Zamów abonament

Mam kod promocyjny
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Redakcja poleca

Galerie

Polecane