Skargi na firmy pośredniczące w uzyskiwaniu odszkodowań pochodzą przede wszystkim od konkurencji. Konsumenci zgłaszają się do nas bardzo rzadko, gdyż ich świadomość prawna jest mała - mówi Barbara Romańczak-Graca, dyrektor delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Łodzi.
W piątek pisaliśmy o dwóch decyzjach prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dotyczących rynku pośrednictwa w uzyskiwaniu odszkodowań. Kto najczęściej skarży się na takie firmy?
Konsumenci zgłaszają się do nas rzadko. Natomiast informacje, na podstawie których prowadzimy postępowania w stosunku do kancelarii odszkodowawczych, zgłaszają przeważnie inne kancelarie odszkodowawcze, a więc konkurencja. Zdarzyło nam się, że otrzymaliśmy anonimowo 17 sztuk umów różnych kancelarii odszkodowawczych, które zawierały niedozwolone postanowienia.