statystyki

Ochrona konsumentów kosztem zachowania prywatności

autor: Małgorzata Kryszkiewicz08.05.2015, 08:30; Aktualizacja: 08.05.2015, 09:11

Zakaz oferowania konsumentom usług finansowych, które nie odpowiadają ich potrzebom, może prowadzić do dyskryminowania klientów banków np. ze względu na wiek – ostrzega fundacja Panoptykon.

Teza ta znalazła się w opinii na temat projektu nowelizacji ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Wprowadzi on nowy typ praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów: polegać ma ona na oferowaniu klientom produktów finansowych niedostosowanych do ich potrzeb, ustalonych z uwzględnieniem ich wieku, stanu zdrowia, wiedzy i doświadczenia w obszarze usług finansowych, sytuacji materialnej, a nawet charakteru. Panoptykon, choć uważa tę propozycję za cenną, to jednak zaznacza, że budzi ona wątpliwości z perspektywy ochrony danych osobowych. Wskazuje, że z przepisu nie wynika, kiedy dokładnie i na jakiej podstawie ma być weryfikowane, czy dana usługa nie odpowiada potrzebom konsumenta.

„Obawiamy się, że przy tak otwartej konstrukcji przepisu instytucje oferujące usługi finansowe będą wykorzystywały prawne ryzyko związane z ewentualnymi roszczeniami ze strony klientów jako pretekst do zbierania dodatkowych danych, w tym danych wrażliwych” – ostrzega Panoptykon.


Pozostało 42% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane