Aż 20 proc. Hiszpanów nie dostało upragnionej pracy, bo pracodawcy prześwietlili ich obecność w sieci i nie spodobały im się publikowane przez kandydatów wpisy czy zdjęcia. W Polsce podobny kłopot spotkał na razie „tylko” 7 proc. internautów.

Jednak Polacy coraz bardziej boją się o swoją prywatność w sieci. Aż 63 proc. z nich uważa, że w związku z rozwojem internetu i mediów społecznościowych ich prywatność i reputacja są zagrożone – wynika z badania przeprowadzonego przez największą internetową wyszukiwarkę osób 123people.

Jeszcze bardziej niż Polacy o reputację w internecie boją się Amerykanie (aż 82 proc.). Najbardziej ufni w tej sprawie są Włosi (obawy o los informacji na swój temat zgłasza 51 proc. z nich).

– Ludzie muszą zrozumieć, jaką cenę płacą za dzielenie się swoimi danymi – podkreśla Bernhard Hoetzl, szef marketingu serwisu.

Polacy deklarują jednocześnie ostrożność w dzieleniu się informacjami na swój temat. 66 proc. z nich próbuje chronić swoje dane, wykorzystując w serwisach społecznościowych odpowiednie narzędzia ochrony prywatności.