Prawo drogowe

23 września 2020 r.

Podczas wczorajszego posiedzenia komisji administracji i spraw wewnętrznych przedstawiciele CANARD mgliście tłumaczyli tylko, że o lokalizacjach decydowali eksperci Instytutu Transportu Samochodowego.

Wydajemy pieniądze na fotoradary, ale ściągalność jest marna23 września 2020 r.

Przedstawiciele resortów infrastruktury oraz spraw wewnętrznych tłumaczyli się wczoraj w Sejmie z funkcjonowania systemu fotoradarów. Nie potrafili przestawić szczegółowych pomysłów na poprawę sytuacji oprócz zwiększenia liczby urządzeń. Tymczasem Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym już teraz nie jest w stanie obsłużyć wszystkich spraw. W rezultacie mandaty są ściągane tylko od co drugiego kierowcy.

3 sierpnia 2020 r.

Nowelizacja prawa o ruchu drogowym dotycząca nadzoru nad SKP została już raz przyjęta przez rząd w październiku 2018 r. i prawie uchwalona przez Sejm, ale projekt został zdjęty z porządku obrad tuż przed trzecim czytaniem. Przewidywał, że nadzór nad funkcjonowaniem stacji diagnostycznych przejmie od starostw Transportowy Dozór Techniczny, który miał utworzyć też własne stacje. Na tych ostatnich miały być m.in. powtórnie badane pojazdy niedopuszczone do ruchu na komercyjnych stacjach, pojazdy po przeróbkach czy te, których właściciele nie zgłosili na badania w terminie.

Przegląd auta będzie potwierdzony zdjęciem3 sierpnia 2020 r.

Ministerstwo Infrastruktury wznawia prace nad zwiększeniem nadzoru na stacjami kontroli pojazdów (SKP). Szykowana zmiana przepisów wynika z konieczności dostosowania prawa do unijnej dyrektywy 2014/45/UE, która określa minimalne wymagania badań technicznych aut. Termin na uchwalenie regulacji minął już trzy lata temu, a od dwóch powinniśmy je stosować.