Zarówno Poczta Polska, jak i firmy kurierskie odpowiadają za powstałe z ich winy opóźnienia w dostawie przesyłek, a także ich uszkodzenie i utratę. Aby otrzymać odszkodowanie, najpierw trzeba złożyć reklamację.
W dużej części sklepów internetowych sprzedaż towarów odbywa się wyłącznie drogą wysyłkową, więc kupujący nie mogą przyjechać do siedziby sprzedawcy i odebrać zakupów osobiście. Podobnie jest z osobami nieprowadzącymi działalności gospodarczej, które handlują na portalach aukcyjnych. Nawet jeżeli mieszkają w tej samej miejscowości co kupujący, często wolą zachować swoją prywatność i nie zapraszać nieznajomych do swojego domu. Powoduje to, że kupujący są skazani na dodatkowe koszty przesyłki, ale też nie są w stanie na miejscu sprawdzić towaru i jego zgodności z zawartą umową. Należy więc wiedzieć, co zrobić, jeżeli nadesłana paczka będzie uszkodzona lub zamiast oczekiwanego odtwarzacza dostaniemy cegłę.

To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji dowiesz się więcej na temat:

Czasu realizacji zamówień

Zagubiona paczki

Uszkodzenia przesyłki

Reklamacji na poczcie

Odszkodowania od poczty

Jak obliczyć, kiedy zamówiony przez internet towar powinien do nas dotrzeć

Czy firma kurierska może uniknąć odpowiedzialności, jeżeli paczkę skradziono

Czy także adresat zagubionej przesyłki może złożyć reklamację w placówce pocztowej

Zobacz pełną treść artykułu w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Jak otrzymać odszkodowanie za zgubioną przez przewoźnika paczkę.