Platforma szkoleniowa, test i internetowa gra. Tak policja i Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego uczą sprzedawców odpowiedzialnego handlu alkoholem w ramach kampanii "Pozory mylą, dowód nie!".
.
1 Jednym z narzędzi, które mają pomóc w tym celu jest internetowa platforma szkoleniowa www.odpowiedzialnysprzedawca.pl. Serwis kierowany jest do sprzedawców mających styczność z alkoholem. Dzięki niemu pracownicy sklepów mogą poprawić umiejętność weryfikowania wieku konsumentów i uniknąć w ten sposób sprzedaży alkoholu osobom, w ręce których takie napoje nie powinny trafić. Częścią projektu jest także nauka asertywnego odmawiania klientowi.
ShutterStock
2 Strona internetowa skierowana jest zarówno to pracowników niewielkich, osiedlowych sklepów jak i osób zatrudnionych w dużych sieciach handlowych. Aby do nich dotrzeć policjanci podczas kontroli będą przekazywać ulotki informujące o akcji. Jak mówiła na konferencji inaugurującej projekt mł. insp. Anna Kuźnia, Zastępca Dyrektora Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji: "Sprzedawcy oraz właściciele sklepów, którzy nie przestrzegają ustawowego zakazu sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, ryzykują nie tylko utratę zezwolenia na sprzedaż, ale przede wszystkim postępują nieetycznie, nie dostrzegając poważnych konsekwencji takiego zachowania, takich jak utrata zdrowia, uzależnienie i wejście w konflikt z prawem przez młodego człowieka".
ShutterStock
3 Po rejestracji na stronie można skorzystać z bezpłatnego szkolenia. Dzięki niemu można dowiedzieć się o przepisach a także konsekwencjach jakie niesie ze sobą sprzedaż alkoholu małoletnim. Pod koniec kursu przeprowadzany jest test. Ciekawostką jest gra komputerowa, która symuluje próbę zakupu alkoholu przez niepełnoletniego. Jak przekonują organizatorzy, dzięki niej można sprawdzić umiejętność radzenia sobie w takiej sytuacji.
ShutterStock
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję