« Powrót do artykułu

Na prywatnym profilu też nie wolno korzystać z cudzej renomy

Promocja własnych produktów w skojarzeniu ze znaną marką innego przedsiębiorcy może być uznana za czyn nieuczciwej konkurencji lub naruszenie jego znaku towarowego.

Instagram

żródło: ShutterStock

Na gruncie polskich przepisów kazus influencera stosującego tego typu reklamę porównawczą można byłoby też rozpatrywać na kanwie ustawy z 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (t.j. Dz.U. z 2019 r. poz. 1010).

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję
statystyki

Komentarze (2)

  • Prawnomator(2019-08-18 18:25) Zgłoś naruszenie 00

    No w ****************** dostanie po uszach... im się wydaje, że dla własnych zysków wszystko im wolno... teraz jeszcze po uszach powinni dostać pożal się boże fotografowie, którzy bez zgody fotografowanych osób zalewają net wizerunkami pojedynczych ludzi....

    Pokaż odpowiedzi (1)Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!