Jak pokazuje raport Stowarzyszenia Marketingu Prawniczego (LMA) pomysł przyjmowania do pracy sprzedażowców nadal spotyka się z niechęcią ze strony wielu partnerów przywiązanych do tradycyjnych metod pozyskiwania klientów. Ale coraz wyraźniej się to zmienia.

42 proc. spośród 53 średnich i dużych firm prawniczych uczestniczących w badaniu przyznało, że zatrudniło specjalistów od sprzedaży usług i rozwijania relacji biznesowych z potencjalnymi klientami. Jedna trzecia ankietowanych kancelarii nie wyklucza, że stworzy takie miejsca pracy w ciągu najbliższych dwóch lat. Ci, którzy nie planują wprowadzania takich zmian, najczęściej tłumaczą to negatywnym odbiorem ze strony środowiska i nieufnością wobec powierzania opieki nad klientami nieprawnikom.

93 proc. badanych kancelarii prawnych podkreśla, że zapewnia swoim prawnikom szkolenia z rozwijania relacji biznesowych i sprzedaży.