Jak poinformował resort sprawiedliwości w zawodowym egzaminie notarialnym, który odbędzie się w dniach 7-9 września 2011 roku weźmie udział ponad 400 osób.

Według aktualnych danych do egzaminu notarialnego w 2011 r. przystąpi łącznie 411 osób, w tym:

  • 349 osób, które odbyły aplikację notarialną,
  • 62 osoby uprawnione do przystąpienia do egzaminu z innych tytułów (art. 12 § 2 ustawy – Prawo o notariacie).

Zgodnie ze złożoną przez Ministra Sprawiedliwości Krzysztofa Kwiatkowskiego deklaracją, w tym roku po raz pierwszy prace egzaminacyjne z drugiej i trzeciej części egzaminu notarialnego będą mogły być sporządzane także przy użyciu osobistego sprzętu komputerowego. Zdający ma w tym względzie swobodę wyboru.

Zobacz: Egzamin notarialny odbędzie się we wrześniu

Według aktualnych danych, zdecydowana większość osób przystępujących do egzaminu czyli dokładnie 382 osoby, zdecydowała się na jego zdawanie przy użyciu komputera. Z kolei 29 osób wybrało formę odręczną.

Egzamin notarialny przeprowadzi 6 komisji egzaminacyjnych, które mają siedziby w Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. W Warszawie, z uwagi na dużą liczbę osób przystępujących do egzaminu, powołano dwie komisje egzaminacyjne.

W celu umożliwienia zdającym wykorzystania własnego sprzętu komputerowego w trakcie egzaminu, Ministerstwo Sprawiedliwości przygotowało aplikację egzaminacyjną, która na specjalnych nośnikach zostanie przekazana osobom przystępującym do egzaminu.

Aplikacja egzaminacyjna została wyposażona w edytor tekstu, a jej zadaniem jest również blokowanie dostępu do zasobów pamięci komputera i uniemożliwienie łączności z urządzeniami zewnętrznymi.

Zobacz: Egzamin notarialny zdadzą na komputerze

Już w dniu 25 marca 2011 r. na stronach internetowych Ministerstwa Sprawiedliwości opublikowana została wersja testowa aplikacji egzaminacyjnej. Równocześnie z publikacją wersji testowej aplikacji uruchomiony został specjalny adres e-mail, na który osoby zainteresowane aplikacją mogły przesyłać zauważone błędy i uwagi.

Dzięki przesłanym informacjom, zespół techniczny Departamentu Informatyzacji i Rejestrów Sądowych Ministerstwa Sprawiedliwości, odpowiedzialny za przygotowanie aplikacji, mógł poprawić zauważone błędy i dodać wiele nowych funkcji. Ostatecznie, działania te pozwoliły na przygotowanie aplikacji zgodnej z życzeniami aplikantów i spełniającej wymagania ustawowe.

PS/źródło:MS

Zobacz także:

Egzaminy zawodowe na komputerze - resort rozwiewa wątpliwości

Podsumowanie przebiegu egzaminu adwokackiego i radcowskiego