UOKiK wszczął postępowanie w sprawie reklamy producenta telewizorów Samsung, która mogła błędnie sugerować, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji.

Obecnie trwa w Polsce proces cyfryzacji telewizji naziemnej, czyli zastępowania tradycyjnego nadawania analogowego sygnałem cyfrowym. W związku z tym Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji przygotowało kampanię reklamową, która wyjaśnia na czym polega ten proces.

Zobacz: UOKiK kontroluje rynki usług finansowych

W ostatnich dniach Prezes UOKiK wszczęła postępowanie przeciwko spółce Samsung Electronics Polska. Spółka w przekazie reklamowym zawarła wiele elementów naśladujących spoty Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Urząd sprawdzi czy reklama wprowadzała konsumentów w błąd poprzez sugerowanie, że jest częścią kampanii społecznej. W efekcie konsumenci mogą zdecydować się na zakup, którego nie zrobiliby, gdyby nie uzyskali mylącej informacji.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku odpadów komunalnych

UOKiK: Orlen ma zgodę na przejęcie Petrolotu