UOKiK uznał, że reklama telewizorów Samsung wprowadzała w błąd sugerując, że jest częścią rządowej kampanii informacyjnej dotyczącej cyfryzacji telewizji.

Postępowanie przeciwko spółce Samsung Electronics Polska zostało wszczęte w grudniu ubiegłego roku po zawiadomieniu Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Dotyczyło ono kampanii reklamującej telewizory tego producenta odnoszącej się do trwającego w Polsce procesu wprowadzania sygnału cyfrowego. Spółka w komercyjnym przekazie reklamującym telewizory zawarła wiele elementów naśladujących kampanię rządową wyjaśniającą proces cyfryzacji przygotowaną przez Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji.

Zobacz: UOKiK: Platforma nc+ złamała prawo

Przeprowadzone postępowanie wykazało, że kampania reklamowa telewizorów Samsung naśladując rządowe przekazy informacyjne dotyczące cyfryzacji wprowadzała konsumentów w błąd. Wykorzystanie elementów charakterystycznych dla akcji Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji mogło sugerować konsumentom, że komercyjna oferta Samsung jest częścią rządowej kampanii informacyjnej- uznał UOKiK.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na Samsung Electronics Polska Urząd nałożył sankcję finansową - 2 mln 288 tys. zł.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK nałożył w 2012 r. ponad 165 mln zł kar