W dniu 27 maja 2013 roku weszło w życie rozporządzenie, które umożliwia osobom bezrobotnym i poszukującym pracy, rejestrację przez internet.

Jak informuje resort pracy osoby bezrobotne i poszukujące pracy będą mogły korzystać z dwóch trybów rejestracji:uproszczonego i w pełni elektronicznego.

Tryb uproszczony adresowany jest do wszystkich osób mających dostęp do internetu. Polega on na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy w postaci elektronicznej, przesłaniu go do właściwego powiatowego urzędu pracy oraz umówieniu się na wizytę w urzędzie w celu dostarczenia wymaganych dokumentów oraz osobistego potwierdzenia poprawności przekazanych danych.

Zobacz: TK: Pracownik ochrony ma sam ponosić koszt badań lekarskich

Z kolei tryb w pełni elektroniczny, skierowany jest do osób, które posiadają bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub mogą opatrzyć wniosek podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP.

Rejestracja polega na wypełnieniu wniosku o dokonanie rejestracji jako osoba bezrobotna albo poszukująca pracy w postaci elektronicznej, załączeniu do wniosku skanów wszystkich dokumentów wymaganych do rejestracji, opatrzeniu wniosku i załączników bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu lub podpisem potwierdzonym profilem zaufanym ePUAP oraz przesłaniu wniosku wraz z załącznikami do właściwego powiatowego urzędu pracy.

Wnioskodawca ma możliwość określenia również formy, w jakiej chciałby otrzymać decyzję urzędu - w postaci elektronicznej lub tradycyjnej.

PS/źródło:MPiPS

Zobacz także:

Wykształceni bezrobotni?