Prezes UOKiK uznała, iż Castorama stosowała niezgodne z prawem postanowienia. Spółka zobowiązała się do zmiany praktyki.

Castorama sprzedaje materiały budowlane i wykończenia wnętrz oraz elektryczny sprzęt gospodarstwa domowego. Zastrzeżenia UOKiK dotyczyły postanowień znajdujących się we wzorcu umownym określającym m.in. koszty i zakres montażu zakupionych towarów oraz zasady gwarancji.

Przedsiębiorca w umowach oferowanych konsumentowi zastrzegał sobie możliwość podwyższenia ceny za towar oraz wynagrodzenia za wykonanie usługi montażu – najczęściej mebli kuchennych, parkietów i paneli, w przypadku zmiany przepisów o podatku VAT, bez jednoczesnego przyznania konsumentowi uprawnienia do odstąpienia od umowy. Jeśli pomiędzy datą zawarcia umowy, a dokonaniem montażu nastąpiłby wzrost podatku VAT, to zgodnie z kwestionowanym postanowieniem Castorama, w chwili wystawiania faktury po wykonaniu usługi, byłaby uprawniona do podwyższenia uprzednio uzgodnionej ceny.

Ponadto przedsiębiorca nie informował, że gwarancja na sprzedany towar nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową, czyli prawa do składania reklamacji.
Spółka zobowiązała się do zaniechania stosowania niedozwolonych praktyk.

Prezes UOKiK nałożyła na nią obowiązek wykonania zobowiązania oraz złożenia sprawozdania o stopniu jego realizacji.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK kwestionuje praktyki na rynku telekomunikacyjnym

Zgoda UOKiK na koncentrację dla Interchem