Sąd Apelacyjny orzekł, że informując o ofercie Konto24 Prestiż, Bank Zachodni WBK wprowadzał konsumentów w błąd.
Wyrok sądu dotyczy decyzji Prezes UOKiK z września 2009 roku. Bank informował w ulotkach reklamowych i na oficjalnej stronie internetowej, że przelewy i zlecenia stałe dokonywane przez Internet lub w oddziałach banku są bezpłatne.
Zobacz: Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku energii
Postępowanie przeprowadzone przez Urząd wykazało, że w danym miesiącu konsument nie płacił za przelewy wykonywane w oddziałach, ale w przypadku przelewów wykonywanych za pośrednictwem Internetu bezpłatnych było tylko pierwszych pięć.
W opinii UOKiK konsumenci kierujący się wprowadzającym w błąd przekazem reklamowym mogli podjąć niewłaściwe decyzje co do wyboru usługi. Za naruszanie zbiorowych interesów konsumentów Prezes Urzędu nałożyła na bank karę w wysokości 1 278 742 zł.
Zobacz: UOKiK: Canal Plus wprowadził konsumentów w błąd
Przedsiębiorca odwołał się od decyzji do sądów kolejnych instancji. W kwietniu 2011 r. argumenty UOKiK podzielił Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a 15 lutego Sąd Apelacyjny potwierdził decyzję Prezes UOKiK, w tym wysokość nałożonej sankcji finansowej.
PS/źródło:UOKiK
Zobacz także:
UOKiK wykrył nielegalne porozumienie na rynku usług związanych z leśnictwem