Przyjęta w dniu 5 maja 2009 roku nowelizacji dotyczącej prawa lotniczego ma się przyczynić do podniesienia bezpieczeństwa lotniczego i ochrony lotnictwa cywilnego, oraz nadzoru lotniczego.

Projekt ustawy o zmianie ustawy Prawo lotnicze, stanowi połączenie wycofanej nowelizacji ustawy i autopoprawki. Obejmuje on propozycje nowych rozwiązań, które będą służyć skutecznej realizacji polityki lotniczej oraz przepisy umożliwiające realizację rozporządzeń wspólnotowych wydanych m.in. w latach 2007 i 2008.
Proponowane regulacje przyczynią się do podniesienia bezpieczeństwa lotniczego i ochrony lotnictwa cywilnego oraz nadzoru lotniczego.

Umożliwią również modernizację i rozbudowę infrastruktury lotniskowej oraz nawigacyjnej, a także usprawnią proces zarządzania lotniskami, co wpłynie na rozwój rynku lotniczego i prowadzenie innej działalności lotniczej oraz wzrost konkurencji.
Nowelizacja ustawy odnosi się także do zagadnień dotyczących praw pasażerów, w tym niepełnosprawnych i personelu lotniczego, a także czasu pracy w lotnictwie cywilnym. Zawiera również przepisy dotyczące badania wypadków i incydentów lotniczych oraz służby poszukiwania i ratownictwa lotniczego, przewozów lotniczych, koordynacji i organizacji rozkładów lotów, sprzedaży dokumentów przewozowych, zezwoleń, obsługi naziemnej i taryf oraz statków powietrznych.
Projekt określa też kompetencje prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego, przedstawia regulacje dotyczące lotnisk, lądowisk i nieruchomości, wykonywania zadań przez służby państwowe na lotniskach, opłat lotniskowych, certyfikacji oraz lotniczej działalności gospodarczej. Wprowadza także regulację dotyczącą ograniczenia wpływu emisji laserów na ruch statków powietrznych.
Pozostałe zmiany dotyczą m.in. zakupu sprzętu i urządzeń niezbędnych dla bezpieczeństwa działalności lotniczej, wydatków Urzędu Lotnictwa Cywilnego, opłaty lotniczej oraz kar administracyjnych.


KPRM/AS

Zobacz także:

PE: Wolny dostęp internautów do sieci

Kara więzienia za doping i korupcje