Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów orzekł, iż Spółka Żabka Polska wprowadziła konsumentów w błąd informując o rzekomej likwidacji sieci sklepów.

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził tym samym decyzję Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji Prezes UOKiK z lipca 2009 roku. Stwierdzono wówczas, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka, trwająca od września do końca października 2008 roku wprowadzała konsumentów w błąd.

Towarzyszące jej hasło: Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki -sugerowało zamykanie sklepów tej sieci. Dopiero w drugim etapie kampanii przedsiębiorca wyjaśnił, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki. Ponadto reklamy zawierały sformułowanie, że decyzję o likwidacji podjął zarząd spółki – zazwyczaj decydujący o jej działalności. Informacje te zostały przedstawione na planszach, które sprawiały wrażenie neutralnej informacji, a nie komunikatu reklamowego.

Za praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na spółkę Żabka Polska karę w wysokości 1 553 317,81 zł. Ponadto przedsiębiorca został zobowiązany do publikacji decyzji na swoich stronach internetowych oraz jej sentencji w jednym z dzienników ogólnopolskich.

Spółka skorzystała z przysługującego jej prawa i odwołała się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W dniu 18 kwietnia 2011 roku SOKiK oddalił w całości odwołanie Żabka Polska, przyznając tym samym rację Prezes Urzędu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK skontrolował umowy o karty płatnicze

Polkomtel zapłaci 130 mln zł za uniemożliwienie kontroli UOKiK