Prezes UOKiK uznała, że właściciel witryny internetowej www.najlepszecv.us wprowadził konsumentów w błąd nie informując ich w sposób jednoznaczny o tym, że cena usługi różni się w zależności od sposobu dokonania płatności.

Postępowanie przeciwko Web Apps prowadzącemu witrynę www.najlepszecv.us zostało wszczęte w styczniu 2012 r. po informacji skierowanej do Urzędu przez konsumenta.

W toku postępowania ustalono, że przedsiębiorca informował o możliwości pobrania plików z wzorami życiorysów za cenę 0,62 zł. Tymczasem uzyskanie dostępu do plików we wspomnianej cenie było możliwe jedynie po dokonaniu płatności przelewem lub kartą kredytową natomiast płacąc za pośrednictwem sms-a konsument ponosił koszt w wysokości 61,50 zł.

Zobacz: UOKiK: Reklama gry wprowadziła konsumentów w błąd

W opinii Urzędu informacja o tym, że cena usługi różni się w zależności od sposobu dokonania płatności nie była podana przez przedsiębiorcę w sposób jednoznaczny i czytelny.

W konsekwencji konsument został wprowadzony w błąd i był narażony na zapłacenie większej kwoty niż się spodziewał. Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów Prezes UOKiK nałożyła na przedsiębiorcę karę w wysokości 3 480 zł. Decyzja jest prawomocna.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

UOKiK: ASSECO ma zgodę na przejęcie Sygnity

Zgoda UOKiK na przejęcie kopalni Konin i Adamów