Prezes UOKiK nałożyła na Euro Bank z Wrocławia karę pieniężną w wysokości ponad 250 tys. zł za brak określenia częstotliwości podejmowanych działań windykacyjnych.

Prezes Urzędu wszczęła w kwietniu postępowanie przeciwko Euro Bank. Wątpliwości UOKiK wzbudził brak precyzyjnych procedur w przypadku postępowania z klientami nieterminowo spłacającymi kredyt. W toku postępowania Urząd ustalił, że Euro Bank stosował we wzorcu umownym niedozwolone postanowienie dopuszczające podejmowanie działań windykacyjnych na koszt klienta, bez jasnego wskazania jak często może je stosować.

Zobacz: Kolejna zgoda UOKiK na koncentrację

Prezes UOKiK uznała, że brak określenia częstotliwości podejmowania przez bank określonych działań jest niezgodne z prawem i może skutkować ich nadużywaniem. Kredytodawca mógł dowolnie często wysyłać dłużnikowi wezwania do zapłaty oraz pobierać opłaty za windykacyjne wizyty terenowe. Jednocześnie nie dając konsumentowi okazji do podjęcia stosownych działań i narażając go na nadmierne koszty. Ponadto brak jasnych procedur windykacyjnych utrudniał konsumentowi ustalenie ostatecznej kwoty do zapłaty.

Zobacz: UOKiK zakwestionował praktyki na rynku zarządzania przystankami autobusowymi

Prezes UOKiK uznała praktykę stosowaną spółkę za niezgodną z prawem i nakazała jej zaniechanie. Na Euro Bank została nałożona kara finansowa w wysokości 252 552 zł. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ przysługuje od niej odwołanie do sądu.

PS/źródło:UOKiK

Zobacz także:

Klauzule abuzywne wykryte przez UOKiK

Zgoda UOKiK na koncentrację na rynku usług outsourcingowym