Hasłem „Nie kupuj kota w worku” Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach po raz kolejny będzie przypominał pierwszoklasistom, ich rodzicom oraz nauczycielom o przysługujących im prawach.

Wyprawka szkolna dla pierwszaka to spory wydatek. Trzeba zainwestować nie tylko w przybory szkolne i podręczniki ale także obuwie zamienne i sportowe oraz ubrania.

Jak kupować by nie paść ofiarą oszustwa? Jak wybierać produkty o dobrej jakości i właściwych parametrach czy wreszcie jak reklamować towar wadliwy? Na te wszystkie pytania próbuje odpowiedzieć Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Katowicach w ramach akcji edukacyjnej: „ Rodzicu ucznia, kup wyprawkę a nie kota w worku!".

Kampania edukacyjna organizowana wspólnie ze Śląskim Kuratorem Oświaty za pośrednictwem szkół podstawowych jest adresowana do rodziców ponad 40 tysięcy uczniów klas pierwszych szkół podstawowych województwa śląskiego. Tuż przed rozpoczęciem roku szkolnego 31 sierpnia 2009 roku, na ulicach miast województwa śląskiego (Katowice, Częstochowa, Bielsko-Biała, Chorzów, Bytom, Sosnowiec) w okolicach szkół pojawili się, już po raz kolejny, inspektorzy Inspekcji Handlowej przebrani za przysłowiowego „kota w worku" rozdając ulotki informacyjne adresowane do konsumentów.

W materiałach informacyjnych zawarta jest informacja co zrobić w sytuacji gdy sprzedawca postąpił wobec nas nieuczciwie. Należy pamiętać, że zawsze w interesie klienta działa Inspektorat, który może podjąć procedurę mediacyjną w trakcie której zachęci sprzedawcę do przeanalizowania swojej postawy. Mediacje często kończą się wynikiem pozytywnym dla konsumenta. W trudniejszych przypadkach można wnioskować o rozstrzygnięcie sporu przez Stały Polubowny Sąd Konsumencki działający przy Inspekcji Handlowej. Chociaż wolę polubownego rozwiązania sprawy muszą wyrazić obie strony, to i tak dochodzenie swoich praw jest tutaj prostsze i bardziej skuteczne niż w sądach powszechnych.

WIIH/AS

Zobacz także:

Zmiany w ustawie o sporcie

Spotkanie Prezydentów Grupy Wyszehradzkiej