Mimo, że często padamy ofiarami niekorzystnych umów aż 86 procent Polaków nie czuje potrzeby korzystania z usług prawników - wynika z danych OBOP-u.To skutek stereotypu, że usługi prawne są drogie oraz przeświadczenia, że sami najlepiej poradzimy sobie z każdą umową. By to zmienić samorząd radcowski rozpoczyna kampanię promocyjną, jakiej jeszcze w Polsce nie było. Chce promować zawód radcy prawnego na billboardach, za pomocą ulotek a także stron www.

2 kwietnia rusza specjalna strona bezpieczniej.kirp.pl. To ona ma być dla nas przewodnikiem w jakich sprawach może nam pomóc radca, jak wykorzystać jego wiedzę i współpracować z nim nawet z pozoru w najprostszych sprawach. Oprócz tego w całej Polsce pojawią się bilbordy i ulotki.

Będzie można dowiedzieć się z nich jakie są koszty usług prawnych - przekonuje prezes KIRP - Maciej Bobrowicz. Jego zdaniem to nie jest tak, że zawsze cena porady prawnej jest wysoka. Wszystko zależy od zawiłości sprawy. Przeciętna stawka to 70 - 200 złotych.

Maciej Bobrowicz zwraca uwagę, że powinniśmy konsultować chociażby umowy kredytów hipotecznych czy umowy kupna mieszkań. Bo informacje czy nie jest ono np. zadłużone często zawiera księga wieczysta.

" Pytanie czy potrafimy ją prawidłowo odczytać ?" - dodaje Bobrowicz. Samorząd ma już gotowych sześć ulotek omawiających różne formy pomocy prawnej, jaką mogą świadczyć radcowie prawni, a wkrótce powstanie sześć następnych. Połowa z nich będzie skierowana do przedsiębiorców a połowa do osób fizycznych.