Wybierając spośród setek ofert wyjazdów, turyści stają się coraz bardziej ostrożni. I starają się na wszelkie możliwe sposoby sprawdzić, w jakiej kondycji finansowej jest tour operator, z którym chcą spędzić wakacje. Dziś podpowiadamy, w jaki sposób można szybko i w łatwy sposób zdobyć informacje o organizatorze naszego wyjazdu.
Choć nigdy nie mamy gwarancji, że dzięki temu nie będziemy musieli szybciej wracać z urlopu, to warto poświęcić kilka chwil i sprawdzić, jaką biuro podróży ma renomę na rynku.
Najlepszą rekomendacją jakości usług świadczonych przez dane biuro podróży jest oczywiście opinia osób, które już z nich korzystały.
Jeżeli jednak nie mamy szans na zasięgnięcie języka u znajomych, możemy zajrzeć na stronę www.turystyka.gov.pl.
Pod tym adresem znajdziemy rejestr organizatorów turystyki i pośredników turystycznych. Jeżeli biuro, z którym udajemy się na wypoczynek, jest w nim uwzględnione, to oznacza, że ma zabezpieczenie finansowe na wypadek, gdyby musiało ogłosić upadłość.
Dzięki temu, nawet jeżeli organizator wycieczki zbankrutuje, to wrócimy do kraju.
Zanim zdecydujemy się na określoną ofertę, warto także sprawdzić, kto nam ją przedstawia. Może to być bowiem organizator imprezy, pośrednik lub agent. Organizator i pośrednik muszą posiadać zezwolenie wojewody na świadczenie usług turystycznych.
Czy tak jest, można sprawdzić u wojewody właściwego dla siedziby przedsiębiorcy (wojewódzkie rejestry zezwoleń prowadzone są w urzędach wojewódzkich).
Natomiast jeżeli zawieramy umowę z agentem, warto poprosić o pokazanie zezwolenia wydanego dla organizatora turystyki przez wojewodę.
Zawsze możemy także zatelefonować do Polskiej Izby Turystyki i spytać, czy dane biuro jest w niej zrzeszone i jaką cieszy się tam opinią.