Turysta, u którego posiłek w restauracji lub pensjonacie spowodował zatrucie pokarmowe i wywołał rozstrój zdrowia, ma prawo domagać się od właściciela firmy gastronomicznej odszkodowania za poniesione szkody. Musi jednak udowodnić, że przyczyną zatrucia była nieświeża żywność zakupiona w tym konkretnym punkcie gastronomicznym.

Czy o odszkodowanie trzeba wystąpić do sądu

Nieświeży posiłek w restauracji wywołał u mnie poważny rozstrój zdrowia i konieczność kilkutygodniowego leczenia. Właściciel firmy gastronomicznej nie chce pokryć poniesionych przeze mnie szkód. Czy mam prawo wystąpić do sądu, aby przyznał na moją rzecz odszkodowanie?

Czy właściciel restauracji może skutecznie się bronić

Do sądu wpłynął przeciwko mnie pozew o odszkodowanie od osoby, która twierdzi, że zatruła się jedzeniem serwowanym w mojej restauracji. Wcześniej nie zgłaszała mi żadnego zatrucia ani nie reklamowała, że otrzymała nieświeże jedzenie. Czy mogę odmówić wypłacenia odszkodowania?

Czy poszkodowany turysta dostanie odszkodowanie

Cała rodzina zatruła się nieświeżą rybą podaną w restauracji. Czy możemy wystąpić o odszkodowanie do właściciela?

Czy możliwy jest pozew zbiorowy

Zatruciu z powodu nieświeżego jedzenia uległ cały turnus przebywający w sanatorium. Ponieśliśmy duży uszczerbek na zdrowiu i wydatki na leczenie. Czy kilka poszkodowanych osób może wystąpić z pozwem zbiorowym przeciwko sprawcom zatrucia? Czy wszyscy muszą się wówczas domagać takiego samego odszkodowania?

Czy są inne świadczenia oprócz odszkodowania

W pensjonacie, w którym spędzaliśmy urlop, kilkunastu turystów zatruło się tatarem, który podano na kolację. Czy oprócz zwrotu kosztów leczenia możemy wystąpić jeszcze z innymi roszczeniami za wywołany rozstrój zdrowia?
To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji poznasz odpowiedzi na powyższe pytania.

Pełną wersję artykułu znajdziesz w eDGP Zamów eDGP