Przedsiębiorca sprzedający w sieci odpowiada za niezgodność towaru z umową w ciągu dwóch lat od transakcji. Nie odpowiada za uszkodzenia paczki powstałe podczas transportu do klienta.
Na firmach trudniących się handlem w internecie ciąży więcej obowiązków względem kupujących niż w przypadku sprzedaży w tradycyjny sposób. Jest to spowodowane przede wszystkim tym, że konsumenci nie mają możliwości obejrzenia i sprawdzenia towaru przed jego zakupem.

Trzeba udzielić informacji

Przedsiębiorca, który zdecyduje się na prowadzenie biznesu w sieci, musi przede wszystkim na stronie sklepu internetowego umieścić swoje dane: nazwę, adres siedziby, NIP, REGON, KRS dla spółek handlowych, a w przypadku spółki z o.o. i akcyjnej wysokość kapitału zakładowego. Wymagany jest również przejrzysty regulamin sklepu. Powinny się w nich znaleźć m.in. informacje dotyczące rodzajów i zakresu oferowanych usług, warunków ich świadczenia oraz zawierania umów pomiędzy sklepem a internautami. Nie może też zabraknąć informacji o trybie postępowania reklamacyjnego oraz zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych klientów.
To jest tylko część artykułu. W pełnej wersji dowiesz się więcej na temat:

Reklamacji towaru

10 dni na zwrot

Uszkodzenia przesyłki

Ochrony prywatności

To jest tylko część artykułu, zobacz pełną treść w e-wydaniu Dziennika Gazety Prawnej: Sprzedawca internetowy musi przyjąć zwrot towaru niezależnie od przyczyny.