statystyki

Bezpieczne drogi już nie są aż tak ważne. Co dalej z projektem zmian w prawie o ruchu drogowym?

autor: Krzysztof Śmietana22.06.2020, 07:44; Aktualizacja: 22.06.2020, 07:46
Projekt zmian w prawie o ruchu drogowym oraz ustawie o kierujących pojazdami przeszedł konsultacje społeczne i utknął w rządzie.

Projekt zmian w prawie o ruchu drogowym oraz ustawie o kierujących pojazdami przeszedł konsultacje społeczne i utknął w rządzie.źródło: ShutterStock

Opóźni się wprowadzenie przepisów, które miały poprawić czarne statystyki wypadków

Najnowszy raport Komisji Europejskiej na temat bezpieczeństwa na drogach w 2019 r. jest druzgocący dla Polski. Na tle większości państw wypadamy źle, w porównaniu do zeszłego roku sytuacja się jeszcze pogorszyła. W przeliczeniu na milion ginie u nas 77 osób rocznie. W niechlubnej statystyce spadliśmy w ostatnim roku o dwa miejsca – na trzecią pozycję od końca. Gorzej jest tylko w Bułgarii i Rumunii, gdzie ten wskaźnik wynosi odpowiednio 89 i 96. Najbezpieczniej jest w Szwecji, gdzie rocznie giną 22 osoby na milion. Średnia w UE wynosi zaś 51.

KE zaznacza, że niektóre państwa w ciągu 10 lat poczyniły ogromne postępy. W Grecji, Hiszpanii, Portugalii, Irlandii czy w krajach nadbałtyckich liczba śmiertelnych ofiar spadła o 30–40 proc. Od 2010 r. w Polsce też wskaźniki spadały, ale w 2015 r. się zatrzymały – każdego roku ginie na drogach blisko 3 tys. osób.


Pozostało 86% tekstu

Prenumerata wydania cyfrowego

Dziennika Gazety Prawnej
9,80 zł
cena za dwa dostępy
na pierwszy miesiąc,
kolejny miesiąc tylko 79 zł
Oferta autoodnawialna
KUPUJĘ

Pojedyncze wydanie cyfrowe

Dziennika Gazety Prawnej
4,92 zł
Płać:
KUPUJĘ
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy INFOR Biznes. Kup licencję

Polecane

Reklama

Komentarze (1)

  • j.(2020-06-22 21:17) Zgłoś naruszenie 33

    Ale nie będzie bezpieczniej od tego, że w nocy będzie obowiązywała prędkość 50, a nie 60 km/h w mieście, natomiast byłoby bezpieczniej, gdyby znalazł się skuteczny bat na tych, którzy urządzają nocami nielegalne wyścigi po ulicach miast, ale to zrobić jest znacznie trudniej od uchwalenia jakiegoś przepisu. Również proponowany przepis mówiący o tym, że pieszy ma mieć pierwszeństwo nie tylko na pasach, ale także zbliżając się do tych pasów budzi wiele kontrowersji łącznie z obawą, że po zmianie przepisów może być więcej, a nie mniej, wypadków na przejściach dla pieszych!... Może lepiej to jeszcze raz przemyśleć i wysłuchać krytycznych opinii?...

    Odpowiedz

Twój komentarz

Zanim dodasz komentarz - zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.

Widzisz naruszenie regulaminu? Zgłoś je!

Galerie

Polecane